söndag 10 april 2011

En sån där fin söndag

Har haft en väldigt fin söndag idag. Den innehöll allt som man kan önska tror jag!

  • Värdefull tid med min dotter - vi var i lekparken tidigt imorse! 
  • Egentid i köket och pysselhörnan medan min man hade tid med dottern. Jag gjorde sylt av de sista frysta jordgubbarna vi hade i frysboxen som inte ens är vår utan var lånad plats... Det luktade härligt och sommarkänsla spred sig i lägenheten. Varmt nog att ha öppet fönster hela dagen var det också!
  • God mat. Potatismos som var piffad med jordärtskockor till mandelpanerad fisk.
  • Familjetid som bland annat innehöll discodans till ABBA precis innan läggdags.
Som pricken på i har vi äntligen kommit så långt med lilltjejens läggning att hon kan komma till ro själv i sin säng och jag kan sitta lite längre bort. Jag måste fortfarande stanna i rummet men jag kan nu sitta och t ex virka. Drog fram lite gamla bomullsgarner tidigare på dagen. Testade Husmorskolans "Emes ruta". Kommer att bli fint. Får väl komplettera med några garnnystan kanske, beroende på hur stor jag vill ha den.    Kul och lagom projekt att ha vid nattningarna. 

1 kommentar:

  1. Vad himla roligt att se dina Eme-rutor - och att mönstret funkar! Verkar vara flera som fastnat för dem, så även jag själv. Jättebra handarbete att ta till när man har en stund över...

    Nattningar är ett kapitel för sig... Jag eller min sambo måste också vara i rummet enda tills lillan somnar. Svårt att ändra på när man vant dem vid det från början... Fast det är ju mysiga stunder oftast!

    Hälsningar från Maja

    SvaraRadera