tisdag 4 juni 2013

Mitt pysselrum

Jag tänkte visa mitt hobbyrum eller pysselrummet som stora dottern kallar det!
Där jag syr, klipper till, planerar och framförallt HAR alla mina handarbetsgrejer. (Sticker gör jag mest i soffan..)
Där jag och stora tjejen också jobbar med klippoklistra och pärlor och sånt som treåringar vill göra.
Det är det minsta rummet på vår övervåning och det användes som hobbyrum av gubben som bodde här före oss. Han lämnade belysningen kvar till oss och det var perfekt för mig att flytta in där med mina hobbygrejer.'



Det är ständigt VÄLDIGT stökigt för jag skapar ju hellre än att håller ordning men ibland kan det kännas lite frustrerande att inte hitta något som jag vet att jag har. Har ändå tillräckligt ordning för att det ska fungera :)
Vi renoverade vårt kök förra året och en av bänkskivorna hade en defekt. Vi fick en ny och de ville inte ha i retur den första så med 2 bockben är den nu ett perfekt arbetsbänk för mig!!!


Ja jag ÄLSKAR min symaskin. 20 år har jag haft den nu (fick den när jag var 13...)
 Den var på sin första service i höstas och jobbar nu glatt vidare!

Och just i dessa dagar syr jag oftast när stora är på förskolan och med babyn i sjal på magen!


Nästa vecka kanske jag kan visa det upp färdigt det jag jobbar på just nu nämligen lapptäcke till lilla dottern och klänning till stora och hennes docka.





8 kommentarer:

  1. Vad härligt med ett stort rum med plats för alla pyssel- och sygrejer!

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt pysselrum, tänk vad man kan hitta skatter där, fint.

    SvaraRadera
  3. Känner igen mig att de är lite organiserat kaos. Att bära barnen i sjal när de är små är så mysigt och skönt för nacken.

    SvaraRadera
  4. Åh pysselrum! Det är bara att gratulera :)

    SvaraRadera
  5. Vad härligt med ett eget rum för allt skapande!! Jag tyckte att huset vi köpte var stort men ändå fick jag inte plats för ett eget rum, det får bli om 20 år när barnen är utflugna :-)

    SvaraRadera
  6. härligt med så stort pyssel rum .. det var annat mot min lilla garderob

    SvaraRadera
  7. Ett sånt "stökigt" EGET rum skulle jag också vilja ha!

    SvaraRadera