söndag 2 juni 2013

Odlingsglädje!

Trots att vi har en liten nyfödd skrutt så har vi kommit igång med grönsaksodlandet väldigt bra i år också! Jag är väldigt stolt faktiskt, men såklart är det min man som i år har fått göra det mesta av det tunga jobbet... men jag planerade i år också!
Försöker få lite gjort även vissa kvällar med baby i bärsjal...

Lite efter med ogräset blir man när man har småbarn... här är röd lök som måste rensas!

8 odlingslådor kanske räddar lite från snigelkäkande - inte så mycket sniglar hittills i år, men de kommer säkert snart! Till vänster vårt härliga jordgubbsland och till höger potatis och lök.

Växthuset fullt med tomater!

Skördande av rädisor är påbörjat idag. Min stora flicka vill gärna plocka saker i trädgården. Vi för en ständig kamp och dialog kring vad hon får och inte får plocka. Idag var det vinbärskart som strök med :)

 Sist en liten efterlysning. Vad heter den här blomman? Bladrosetten är låg, 15 cm hög kanske och så blommor på 30-40 cm höga stänglar. Vacker är den iallafall!




1 kommentar:

  1. Åh vilken härlig blogg, den hamnar direkt i min rss-feed!

    SvaraRadera